Vem är rädd för Virigina Woolf 2009
”Maria af Malmborg spelar Martha så att åskådaren känner att rollen bara väntat på henne kraftfulla intensitet. Hon är alldeles briljant, och blandar uttråkad leda med gestaltningen av hur Martha här når en absolut smärtpunkt. Utspelet är magnifikt- ändå är det slutscenen och den totala tomheten hon spelar fram som griper mest.”
Lars Ring SvD
Det stora världsägget -98
”… gör Det stora världsägget till en helgjuten musikalisk och för ovanlighetens skull lite andlig upplevelse som Maria af Malmborg varsamt men bestämt ledsagar publiken till.”
Ingegerd Waaranperä DN
Bobby Fischer bor i Pasadena -96
”En lika storartad insats gör Maria af Malmborg, alltid lika artikulerad och med en självklar scenisk närvaro… Hennes nattliga monolog där hon visar sig som en mammas pratiga flicka är en suverän teatral akt.”
Lars Ring SvD
Den halvfärdiga himlen -92
”Det är spännande, roligt, allvarligt, lekfullt på ett intelligent sätt. Maria af Malmborg visar återigen att hon är en mycket begåvad skådespelare.”
Ulla-Britt Edberg SvD
”Föreställningen var lysande. När jag lyssnade på Maria af Malmborg, tycktes det mig som om jag aldrig förr hade hört vårt språk så vackert och uttrycksfullt… Med en total behärskning av uttrycksmedlen och i ett utomordentligt samspel med musikerna nådde hon i sitt spel med text, ton och inte minst pauser, ibland så nära fullkomligheten man överhuvudtaget kan komma i vår skröpliga värld.”
Gunnar Syréhn, VLT